Blog 16/05

GDPR na je evenement (3/3)

Vol trots wil je de aftermovie van je evenement rondsturen. En nog stuiterend van enthousiasme zet je de mailing klaar, maar wacht even! De GDPR komt niet alleen voor, tijdens, maar ook na de grote dag om de hoek kijken. In de laatste blog van deze reeks zetten we nog één keer de belangrijkste tips voor je op een rijtje:

Tip 1. Het codewoord is én blijft toestemming

Wil je graag een aftermovie rondsturen? Of een bedankmail? Leuk! Let er wel op dat je hier al tijdens de inschrijving goedkeuring voor krijgt. Wanneer je samenwerkt met sponsoren die ook mailadressen willen ontvangen moet je hiervoor een extra vakje op het aanmeldingsformulier toevoegen. Let er goed op wie de eigenaar is van de gegevens en wie de verantwoordelijkheid draagt om latere onenigheid te voorkomen.

GDPR

Tip 2. Vraag toestemming voor evaluatiedata

Wanneer je een rapport wilt samenstellen aan de hand van data om te kijken of doelstellingen zijn behaald mag dit niet zomaar. Je moet een melding maken van het gebruik van de gegevens in dit rapport. Zelfs als de data geanonimiseerd zijn. We raden aan om op het aanmeldingsformulier al toestemming hiervoor te vragen.

De nieuwe privacywet stelt je dus voor een aantal uitdagingen. Geen zorgen! De wet kan je juist helpen om je evenement te onderscheiden op het gebied van klantbeleving. Win-win, want is dat niet wat je toch al als doel voor ogen hebt?

 

Delen: