+31 (0)30 240 40 30

10 redenen om je event te live-streamen

Live-streamen is niet nieuw. Toch wordt het, ondanks alle voordelen, nog niet vaak gebruikt bij zakelijke evenementen. Zo maakt live-streamen het mogelijk om in contact te blijven met je key stakeholders. En dat is nog niet alles…

Onze AV-leverancier Bijman Audiovisueel schreef onlangs een artikel over live-streamen. Laat je overtuigen en lees hier 10 redenen om te gaan live-streamen tijdens zakelijke evenementen:

1. Meer deelnemers voor jouw event
Live Streaming trekt meer bezoekers naar je evenementenlocatie. Zij verwachten meer kennis te vergaren en meer leerzame ervaringen op te doen bij een fysiek event dat Live Streaming biedt.

2. Bezoekersaantal stijgt per jaar
Naar verwachting zal het bezoekersaantal voor een event mét Live Streaming tot bijna 30% toenemen, vergeleken met een fysiek evenement zónder Live Streaming.

3. ‘Get together, right here, right now’
Live Streaming brengt mensen vanuit afgelegen of op internationale locaties bij elkaar. Langdurige reistijden en hoge reiskosten kun je schrappen uit je marketing- /communicatiebegroting.

4. Besparing van geld én tijd
Live streaming bespaart geld doordat mensen virtueel bij elkaar zijn, en tijd doordat jouw bezoekers hun kostbare tijd goed besteden.

5. Verhoging van user experience
Live Streaming verhoogt het aantal mensen dat jouw evenement ervaart. Dus zijn er na afloop ook méér ervaringen om te delen.

6. ‘Slapende’ leden wakker schudden
Live Streaming is een geweldig hulpmiddel om de slapende leden (leden die nog niet eerder een fysiek event hebben bezocht) binnen jouw organisatie te activeren: je kunt tot 50% meer betrokkenheid bereiken.

7. Olievlek-werking
Live Streaming creëert een virtuele gemeenschap van deelnemers die op de Live Streaming kunnen reageren en die met elkaar kunnen netwerken. Op lange termijn zou je dit zelfs kunnen laten uitmonden in een spin-off van je bedrijf of event.

8. ‘Gelukkig hebben we de beelden nog.’
Live Streaming voorziet je van opnames die zowel waardevol zijn voor jou en de aanwezigen als voor degenen die het evenement hebben gemist.

9. Verhoging van inkomsten
Door gebruik te maken van Live Streaming tijdens je evenement bied je sponsoren een podium dat de kosten van je evenement (deels) kan dekken of zelfs winst kan generen.

10. Waardevolle content
Live Streaming levert waardevolle informatie op. Medewerkers, klanten en opdrachtgevers hebben namelijk de mogelijkheid om direct (inhoudelijke!) feedback te geven op de Live Streaming via chat, polls en diverse social media.

live-streamen

Bron: Artikel EventBranche.nl

Delen: