Ben jij klaar voor de technologie van de toekomst? In samenwerking met D&B Eventmarketing werd het Capgemini Techival georganiseerd. Een out-of-the-box corporate festival waar maar liefst 360 gasten kennis maakten met de nieuwste IT-trends en de cultuur van Capgemini.
De beleving van een evenement begint al bij de aankomst. Wat ziet, hoort, ruikt en proeft je gast? Je hebt de aandacht van je gasten meteen als je ze verrast. En deze memo was D&B Eventmarketing en Capgemini niet ontgaan. Bij ontvangst stond de rookmachine al aan om spanning te creëren. Daarnaast werd de plenaire sessie geopend door een audio- experience. Gasten kregen een oogmasker en een koptelefoon op. Zo werd iedereen meegenomen in een nieuwe beleving. Maar, niet alleen tijdens de aankomst en de plenaire sessies werden de gasten verrast. Als je zin had in een pannenkoek of cappuccino, dan kon je deze laten printen. Wilde je voor een nieuwe smaaksensatie gaan? Dan kon je de cryo popcorn proberen. Dit is krokant gebakken popcorn in vloeibare stikstof. Dit zorgt voor een verrassend effect tijdens het eten. Het is koud, heeft een krokante bite en de rook komt (letterlijk) uit je neus. Zo kwam het innovatieve en verrassende karakter van Capgemini in elk detail naar boven.
De industriële Look & Feel van DeFabrique heeft ons echt geholpen met het neerzetten van de juiste sfeer voor Techival 2022.
Technologie ontwikkelt zich in snelvaart. Dit weet Capgemini als geen ander. Daarom werden er naast de plenaire sessies ook drie subrondes gehouden om iedereen mee te nemen in de IT-trends. Gasten konden kiezen uit zes verschillende subsessies en ook deze waren uniek. Zo kon je in het reuzenrad – ja, dat lees je goed – kennismaken met verschillende tech experts. Dat kan je echt een hoogtepunt noemen. Naast de ‘subs’ was er ook tijd voor fun. Zo konden gasten zich bijvoorbeeld onderdompelen in een VR-experience en een potje NERF- gun spelen. Niks was te gek. Daarom werd deze interactieve dag afgesloten met een plenaire afsluiting vanuit het reuzenrad. En als je nog niet uitgepraat was, dan kon je nog borrelen met elkaar. Dit branding event was een originele manier om gasten te verbinden aan elkaar, de IT-sector en Capgemini.
Fotograaf: Ruben May