Direct telefonisch contact+31 (0)30 240 40 30

Drive-thru

Gouden Giraffe Drive-thru

  • 70 cases
  • 31 finalisten
  • 6 awards
  • 7 pitstops
  • 140 hamburgers
  • 15 Braziliaanse dansers
  • 2 Piccolo's
  • 1 Carwash

Ode aan het vak

De Gouden Giraffe Event Awards brengen een ode aan de creativiteit, effectiviteit en vindingrijkheid van het Nederlandse evenementenvak. Vanwege het coronavirus dit jaar geen uitbundige awardshow, maar wel een coronaproof concept. Een belangrijke steun voor alle mensen die onverminderd blijven geloven in de kracht van live communicatie, zowel fysiek als online. Samen met Eventbranche.nl, XSAGA en vele andere partners werd er gekeken naar wat wél kan. Het resultaat? Een feestelijke Gouden Giraffe Drive-Thru waar genomineerden bekend werden gemaakt. 

 

OVER GOUDEN GIRAFFE

De Gouden Giraffe Event Awards zijn prijzen voor merken, organisaties en bedrijven die impact maken met live communicatie. Die door middel van beleving en een live moment zichzelf durven te vermarkten. In 6 categorieën worden de beste evenementen van Nederland beloond.

KRACHT VAN LIVE

Op 20 en 21 april pitchten 70 ingezonden cases zich online aan de Gouden Giraffe jury. Dit waren zowel fysieke als online evenementen uit 2019 en 2020. Onder de streep telt vooral één ding: welke meerwaarde had het evenement voor het opdrachtgevende bedrijf? Een week later mochten alle kanshebbers zich met maximaal twee deelnemers per auto verzamelen bij de Gouden Giraffe Drive-thru. Zo was iedereen samen, maar toch ook in een eigen bubbel en op veilige afstand van elkaar. Tijdens 7 pitstops werden de genomineerden verrast, verbluft en verwonderd. Bovenal kregen ze antwoord op die ene brandende vraag: zijn wij finalist?

Genomineerden bekend maken, de beste evenementen van Nederland op een podium en het vak vieren, dat zijn de Gouden Giraffe Event Awards. Maar: dat gaat totaal niet samen met een pandemie. Totdat je als organisator weer samenkomt met trouwe partners als DeFabrique. Samen met bureau XSAGA kennen we DeFabrique van eerdere samenwerkingen, maar dat we met alle beperkingen rondom COVID-19 tot deze positieve impact konden komen.. het zegt zoveel over de locatie, de mensen en vooral de kunde om écht iets neer te zetten!'
Sjoerd Weikamp (Eigenaar Eventbranche.nl)
Sjoerd Weikamp (Eigenaar Eventbranche.nl)

Meer informatie over dit evenement of zelf een evenement organiseren?

Neem contact met ons op

ONVERGETELIJKE RIT

Na het aanmelden reden de deelnemers het terrein op. Bij station 1 – de teststraat – hielden mannen en vrouwen in witte pakken alles nauwlettend in de gaten en maakten de finalisten van categorie Brand Events bekend. Stop 2 was de carwash: het verlossende woord voor Beurs. En natuurlijk werden alle auto’s flink geschrobd en schoongespoeld. Interne Events & Teambuilding – stop 3 – was een waar spektakel met een acrobatische/dans act met dierenkostuums in een circusachtig optreden. Vervolgens reed je met de auto naar binnen en begeleidden twee piccolo’s je naar een klein theater waar Hans Kazan aan het autoraam een googeltruc deed. Na afloop van zijn act de bekendmaking van de categorie Relatie & Community Events. 

 

Dan is het tijd voor carnaval! Met prachtige Braziliaanse danseressen vergeet je bijna naar de genomineerden van de categorie Kennis Events en Congressen te kijken… Vlak voor de laatste stop kregen gasten een hamburger aangeboden waarna ze doorreden naar de All You Need is Love caravan. Hier zat Sjoerd Weikamp van Eventbranche.nl klaar om voor iedere case op zijn knieen te gaan. Ieder evenement kreeg een persoonlijk ode in dichtvorm, een roos en liefde! Tot slot werden de finalisten in de categorie PR & Mediawaarde bekend gemaakt.

Fotografie door: Jorrit Lousberg & Tomas Heuer. Video door: Veodi.

Gouden Giraffe Drive-thru
Gouden Giraffe Drive-thru
Gouden Giraffe Drive-thru
Gouden Giraffe Drive-thru
Gouden Giraffe Drive-thru
Gouden Giraffe Drive-thru
Melvin de Lange
Robin Arlar
Rochelle Scholtens