Prachtige luxueuze sportauto’s, inspirerende sprekers en een betrokken publiek: de jaarlijkse kick-off van Porsche Excellence Cup was een grandioos succes. BEHIND THE BRAND en Porsche lieten de hongerige gasten niet wachten. Wereldse gerechten – zoals sticky chicken en curryworst – werden direct bij binnenkomst aangeboden aan de gasten. Na het eten verplaatste iedereen zich naar het volgende programmaonderdeel, waar twee tribunes en een heuse racebaan het toneel waren. Maar voordat de gasten een dansje konden wagen op de afsluitingsborrel nam de avond een astronomische wending tijdens het plenaire gedeelte, waar het verkennen van onbekend terrein centraal stond.
De strakke, moderne auto’s die over de locatie verspreid stonden, vormden een bijzonder en uniek contrast met de oude mengvoederfabriek. Het maakte dan ook veel indruk toen Robert Doornbos, oud Formule 1-coureur, de zaal verliet in het allernieuwste model van Porsche. Het verhaal en de ambities van Porsche werden verder kracht bijgezet door een andere bijzondere spreker: astronaut André Kuipers. Die aan het begin van zijn buitenaardse carrière – net zoals Porsche dat nu doet – koos voor onbekend terrein.
Ondanks de korte aanlooptijd liep alles goed: van aankomst tot vertrek. De kennis en ervaring van het team van DeFabrique was duidelijk merkbaar, we zaten tijdens de voorbereiding vaak direct op een lijn en hadden hetzelfde beeld van de avond. Het eten smaakte heerlijk en het plenaire programma was een groot succes, mede door de opstelling met de tribunes waarmee we het circuit hebben nagebootst. Deze details maakten het helemaal af.
Het bleef niet alleen bij inspirerende woorden en luxueuze auto’s: de bezoekers – het personeel van alle acht Porschedealers van Nederland – kregen de kans zichzelf te bewijzen tijdens de eerste quiz van de Porsche Excellence Cup. Deze felbegeerde prijs wordt ieder jaar uitgereikt door Porsche aan de Porschedealer die de hoogste totaalscore weet te behalen. Het hele jaar door zijn er op verschillende onderdelen punten te verdienen door de dealers. Tijdens deze avond werd aan de hand van vijftien meerkeuzevragen, verschillende open vragen, geluidsfragmenten en zelfs een pitch, de kennis van de medewerkers getest. Wie dit jaar de felbegeerde Cup gaat winnen? Dat weten we pas aan het einde van het jaar pas… Maar dat het spannend wordt, is nu al zeker!