Direct telefonisch contact+31 (0)30 240 40 30

Hybride evenement

NIMA Marketing Week

  • 3 dagen
  • 6 dagdelen
  • 60 sprekers
  • 4550 M2 ruimte
  • 36 livestreamsessie
  • 8 als beoordeling

Lef & omdenken

Op de kalender van beroepsvereniging NIMA staat één dag altijd met dikke stift omcirkeld: de NIMA Marketing Day. Een jaarlijks feestje waarbij professionals uit de marketing-, communicatie- en salesbranche samenkomen om te netwerken, leren en inspireren. Alleen dit jaar gooide het coronavirus bijna roet in het eten. Met een flink portie lef en omdenken gooide de organisatie het originele plan van tafel en bedacht een manier waarop dit evenement vóór en dóór marketeers toch door kon gaan: De NIMA Marketing Week. “We merken dat mensen het juist fijn vinden om elkaar weer te ontmoeten”, vertelt Kirsten Andres (Directeur NIMA).

Over NIMA Marketing Week

Een initiatief van beroepsvereniging NIMA (Het Nederlands Instituut voor Marketing), georganiseerd in samenwerking met BBP Media. Vanwege COVID-19 werd het jaarlijkse evenement vóór en dóór marketeers eenmalig verspreid over drie dagen.

Hybride evenement

De NIMA Marketing Week vond plaats in hybride vorm. Online kon je 36 sessies bijwonen en om fysiek aanwezige bezoekers zoveel mogelijk ruimte te bieden in DeFabrique werd het evenement verspreid over zes dagdelen. Bezoekers kozen zelf waar en wanneer ze aan het congres deelnamen. Kirsten: “Kennis delen en professionals verbinden is altijd ons belangrijkste doel. De kwaliteit van het inhoudelijke programma was niet anders dan voorgaande jaren.” Van de marketeer van Etos en Porsche tot Zeeman en Rabobank: aan inspirerende verhalen geen gebrek!

Normaal gaan we voor festivalsfeer en drukte, dat idee moest van tafel. DeFabrique heeft ons enorm geholpen met het vaststellen van doelstellingen, wat we uit het evenement willen halen en wat het voor onze doelgroep moet opleveren. Op basis daarvan is er een bijpassende vorm gekozen. Het was nog steeds een feestje, maar we vierden het anders!
Kirsten Andres (Directeur NIMA)
Kirsten Andres (Directeur NIMA)

Meer informatie over dit evenement of zelf een evenement organiseren?

Neem contact met ons op

Veilige omgeving

Een inspirerende en veilige NIMA Marketing Week vraagt om extra maatregelen. Uiteraard stonden stoelen en tafels 1,5 meter uit elkaar, maar er was meer. Gasten betraden onder andere via verschillende entrees het evenement, voerden een checkgesprek met een medewerker bij de ingang, printten hun eigen badge en volgden de aangegeven looproutes richting sessies. Kirsten: “Ik blijf erbij: het is hier veiliger dan in de supermarkt!”

 

Foto’s door: Dwain Olsem & DeFabrique

NIMA Marketing Week
NIMA Marketing Week
NIMA Marketing Week
NIMA Marketing Week
NIMA Marketing Week
NIMA Marketing Week
Esmee Veldman
Rochelle Scholtens
Robin Arlar