KNO Heelkunde bestaat 125 jaar en dat wordt gevierd. Met als start een tweedaags event in DeFabrique. Tijdens het ‘’Festival Diapason’’ draaide de presentaties om bewustwording rondom geluidsschade, maar dit alles in een ‘jubileumjasje’. Via de beursvloer en presentaties, belandden bezoekers in de Hall of Fame. Een enorme wand portretteerde alle professoren uit het vakgebied van vroeger tot nu. Ook had de organisatie nog een aantal verrassingen in petto tijdens de sitting lunch, het diner en de feestavond. Alle elementen voor een onvergetelijk jubileum waren aanwezig!
Kraakhelder kristal en stralende, witte tafels schitterden in de Copraloods. Tijd voor een sitting lunch! Het was niet zomaar een lunch, want tussen de gangen door battelden cohorten met elkaar. Academische ziekenhuizen die KNO-opleidingen aanbieden, betraden de boxring. Rustig maar, er werd niet gevochten. Fysiek tenminste. Wel streden zijn met aanmoediging van collega’s in een KNO-quiz om de winst. Wie sloeg het snelst op de rode knop en gaf de juiste antwoorden? Het werd een lunch vol adrenaline en spanning. Een perfect opwarmertje voor het diner en de daarop volgende feestavond.
Voor de vergadering én viering van het 125-jarig bestaan van de Nederlandse Vereniging voor Keel-, Neus- en Oorheelkunde zijn wij als jubileumcommissie lang op zoek geweest naar een geschikte locatie. Die hebben we drie jaar geleden gevonden in evenementenlocatie ‘DeFabrique’. De oude lijnolie- en mengvoederfabriek is de ideale locatie om ‘oud en nieuw’ samen te laten komen. Met dank aan de crew van de DeFabrique waren deze dagen een ongekend succes! Werkelijk alle ideeën zijn omarmt en met steun, inzet en creativiteit werkelijkheid geworden. Een unieke, bijzondere locatie waar elk evenement realiseerbaar is!
Het bleef niet bij één battle. Ook het Erasmus MC voegde wat tofs aan het jubileum toe. In het glazen huis gingen artsen de uitdaging aan tijdens het oorboren. Het thema ‘’oor voor ons gehoor’’ werd gelijk in praktijk gebracht. De grote, doorzichtige kubus met werkende mensen was bij binnenkomst niet te missen. Van buiten keken collega’s naar de battle. De kandidaten voerden met een 3D geprint oor opdrachten uit. Wie ging er hier met de winst vandoor? Een extra spannend jubileum!