Blog 01/03

Accenture’s Birgitte: “The Last Mile stimuleert duurzaamheid én beleving!’’

2019 is het jaar waarin de wereld meer dan ooit bezig is met duurzame initiatieven. Niet alleen in de evenementenbranche, maar ook daarbuiten. Een grote inspiratiebron voor ons hierin is The Last Mile tijdens de Accenture Innovation Awards. Mede-organisator Birgitte vertelt hoe de laatste kilometers van station Maarssen naar DeFabrique niet alleen groener, maar vooral ook leuker kunnen.

MAKEN OF KRAKEN

In november veranderde Accenture DeFabrique in een innovatiespeeltuin voor werknemers en partners. De Accenture Innovation Awards richten zich op onderwerpen die maatschappelijk belangrijk zijn. En alsof deze 10.000 m2 aan inspiratie nog niet genoeg was, werd de laatste mijl van het station naar DeFabrique een evenement op zich. Birgitte: “Het evenement start niet op locatie, maar zodra je de trein uitstapt. Gasten komen enthousiast aan, ze voelen zich onderdeel van een innovatief evenement. Daar wil je vanaf de aankomst direct op inspelen. We organiseren The Last Mile dus niet alleen vanuit een duurzaam oogpunt, maar ook omdat het bijdraagt aan de beleving van je evenement. Het laatste stukje naar DeFabrique maakt of kraakt het evenement.’’

The Last Mile

GROENE GEDACHTE

The Last Mile is onderdeel van een groene gedachte. “Bij Accenture ligt de focus onder meer op het laatste stukje transport van goederen, maar ook personen. Wij stimuleren werknemers altijd al om met het openbaar vervoer te komen, tijdens de Innovation Awards is dat niet anders. Het openbaar vervoer is veel minder belastend dan de auto. The Last Mile wordt daarom gepromoot om gasten nog meer te enthousiasmeren. Daarbij laten we het laatste stuk niet gewoon pendelbussen rijden, maar innovaties die passen bij het evenement.”

INNOVATIEVE MIJL

“Innovaties op het gebied van mobiliteit zie je sowieso terug op het evenement. Alleen: hoe leuk is het dat je als gast de innovaties op de heenweg direct kan testen? Niet alleen leuk voor de gast, maar ook interessante promotie voor de innovaties zelf. Driedubbel winst dus!’’, vertelt Birgitte enthousiast. Ze voegt toe: “Ik werk zelf bij het mobiliteitsteam en ben goed op de hoogte van de nieuwste innovaties die ik hiervoor kan benaderen. Dit jaar deden er veel grote autobedrijven met hun elektrische auto’s mee. Van de Jaguar I-pace waren de gasten erg onder de indruk, deze was voor het eerst in Nederland. Er stonden ook elektrische fietsen klaar. Zo konden we pieken goed opvangen.” Moest je even wachten? Dan kon je bij de barista’s terecht voor een kop koffie. De elektrische step was dit jaar spiksplinternieuw. “Hij mocht nog niet op de openbare weg, maar hij kon getest worden op het terrein van DeFabrique.’’

Tot slot voegt Birgitte toe: “We wachten nog op de cijfers van dit jaar, maar vorig jaar kwamen er zeker 2000 van de 2500 gasten met het openbaar vervoer!’’

The Last Mile

Delen: