Van RetailRookies tot Alibaba en van Picnic tot IKEA: aan inspiratie geen gebrek tijdens het Retail & Brands Festival. Ruim 600 festivalgangers kwamen 8 september 2016 op de eerste editie af.
Ruim 30 sprekers inspireerden de gasten uit de retail & brands-wereld met hun kennis over de bewegende markt. Retailers worden merken en merken worden retailers: een spannende tijd waarin grenzen vervagen. Waar liggen de kansen?
De consument zit niet meer te wachten op zendende retailers, dus een event over de nieuwste retailtrends moet het goede voorbeeld geven. Geen auditorium waar je de hele dag opgesloten zit, nee! Een festival op een voormalig fabrieksterrein met luistersessies in verschillende karakteristieke ruimtes, een cateringplein met photobooth en waterijsjes en letterlijk alle ruimte om te netwerken met collega’s uit de branche. Een succesvolle eerste editie met ruim 600 festivalgangers smaakt naar meer!
Van Droom naar Festival in 9 maanden; een mooie uitdaging die we samen met het team van DeFabrique zijn aangegaan. En wat een fantastische ‘ride’ is het geweest. Het is altijd spannend zo’n eerste keer, maar onze verwachtingen zijn ver overtroffen. We gaan vol energie naar de tweede editie. Samen met DeFabrique, want deze samenwerking gaat langer duren dan één keer.
De retailbranche is in beweging en door op het juiste moment in te haken, ga je een zonnige toekomst tegemoet. Dat werd vandaag letterlijk kracht bijgezet door het schitterende weer, waardoor het festivalsfeertje extra goed tot zijn recht kwam. Zowel de rolling lunch als de borrel vonden plaats in de warme septemberzon en onze Waterkracht-torens waren populair bij het publiek.