Blog 24/05

Een quizshow als energizer voor jouw evenement

Ben je op zoek naar een energizer voor jouw evenement? Laat je inspireren door de interactieve quizzen van Quizzzit. Competitief plezier voor elk evenement en elke doelgroep. Maar hoe zet je een quiz precies in tijdens jouw evenement? En wat voegt het toe? We vroegen het aan eigenaar Maurice Meijer.

WAAROM EEN PUBQUIZ?

(Pub)quizzen zijn niet nieuw, maar wel hot! Hoe kan het toch dat dit spelletje zo populair blijft? En wat is de toegevoegde waarde hiervan op jouw evenement? De grootste quizaanbieder van Nederland kan het weten! Maurice: “Quizzen zorgen voor ontspanning, competitie en je kan informatie overdragen. Van stratenmakers tot advocaten. Jong en oud. Wie je doelgroep ook is: iedereen wil scoren!” 

energizer evenement

WAT VOEGT HET TOE AAN MIJN EVENEMENT?

Bij een pubquiz denk je misschien aan een bruine kroeg, pen en papier. Hoewel deze stijl natuurlijk zijn charme heeft, gooit Quizzzit het over een hele andere boeg. Zij bieden een professionele quizshow met een hoog entertainmentgehalte. In plaats van een los spelletje is dit nu een hele show. De kracht hiervan is dat het echt een act is. Een volwaardig programma-onderdeel. “Een quizshow waar nog lang over nagepraat zal worden, die energie geeft, die uitdaagt, zorgt voor plezier, betrokkenheid, verbondenheid en gegarandeerd een leuke ochtend/middag/avond biedt, is het doel”, vertelt Maurice enthousiast.

“Een quiz zorgt voor energie en interactie”

OP WELKE MANIER KAN IK EEN QUIZ INZETTEN?

Onze Event Producers zijn fan van quizshows als Quizzzit. Waarom? Naast dat de quizzen elke doelgroep aanspreken kunnen ze ook nog eens voor elke gelegenheid worden ingezet. Ideaal! Denk bijvoorbeeld aan: 

  • Als energieke pauze tijdens een congres
  • Als afsluiter van een evenement met alle collega’s
  • Tussen de gangen van een sitting dinner door
  • Doorlopend op een grote beurs of tijdens een feest als leuk entertainment
  • Als teambuildingstool om elkaar beter te leren kennen
  • Met relaties als ijsbreker aan het begin van de dag
  • Live, online of hybride
  • Met alle collega’s tijdens één groot quizevent

HOE WERKT HET?

Hoe gaat zo’n quiz in zijn werking? Het team van Quizzzit ontwikkelt elke quizshow zelf. Afhankelijk van de doelgroep worden er passende vragen ontwikkeld en wordt er een presentator gekozen. Ook wordt er een persoonlijke touch toegevoegd, zoals bijvoorbeeld vragen over het bedrijf of collega’s. De competitie komt helemaal op gang met korte games zoals paardenrennen, balletje-balletje en het rad van fortuin. “We zoeken contact met het publiek en zorgen dat iedereen betrokken is en blijft”, vertelt Maurice. Je kunt deze energizer al organiseren voor een groep van 30 gasten. Het maximum is 15.000 mensen. Je speelt de quiz in teams. Met behulp van eenvoudig te bedienen stemkastjes beantwoordt iedereen in de zaal de meest uiteenlopende vragen en word je onderdeel van de quizshow die zich op het podium afspeelt. Je moet samen tot het juiste antwoord komen. De spanning stijgt. Wie gaat deze bloedstollende strijd winnen?

“Een persoonlijke touch maakt de quizshow nog krachtiger”

HIER WIL JE OVER NAPRATEN

Maurice: “We richten ons op entertainment, op vragen waarin emotie wordt getriggerd. Zo zorgen we dat mensen zich betrokken en verbonden voelen. Ons doel is om een quiz te ontwikkelen waar jouw gasten over napraten.”

 energizer evenement

EN ALS IK NOU IETS SERIEUS WIL?

Dan kan dat ook! De quizzen kunnen ook ingezet worden om kennis te testen of meningen in kaart te brengen. Hoe goed kennen de marketingmanagers bijvoorbeeld de strategie? En hoe goed weten collega’s waar jouw bedrijf voor staat? Dit soort vraagstukken kun je allemaal verwerken in een quiz. “Door middel van software heb je als event organisator direct inzicht in de mindset van het publiek. Na afloop ontvang je een helder analyserapport. Met deze data kun jij dan weer verder. “ Zo kun je op een leuke manier informatie verzamelen! 

Delen: