Blog 28/04

Jeans Centre’s Marijke: “De waarde van een kick-off gaat verder dan cijfers”

Wil jij binnenkort een kick-off organiseren? Tips en inspiratie zijn vast welkom, toch?! Hieronder lees je het succesverhaal van de Storemanagersdag van Jeans Centre in DeFabrique. Salescoördinator Marijke van der Hulst-van Beek vertelt hoe zij met een tweejaarlijkse kick-off het team motiveren, inspireren en draagvlak creëren. 

IN DE WINKELS GEBEURT HET

Twee keer per jaar organiseert Jeans Centre een kick-off voor haar Storemanagers om het nieuwe seizoen af te trappen. Marijke: “De Storemanagers zijn uiteindelijk de sleutel tot ons succes. Zij zijn degene die het met hun team moeten doen in de winkels. Zij hebben direct contact met onze klanten. We vinden het dan ook super belangrijk dat zij zich betrokken voelen bij de zaken waar het hoofdkantoor mee bezig is.”

“Het gaat ook om saamhorigheid, trots en motivatie”

EXTRA FUN!

Naast het vergroten van betrokkenheid zijn ook inspiratie en fun hoofddoelen van de Storemanagersdag. “Deze editie lag de focus meer dan normaal op fun. Voorgaande edities waren soberder, maar dit jaar kozen we ervoor om ook de positieve start van het jaar te vieren. Mede omdat het budget het toeliet wilden we iets extra’s doen voor onze Storemanagers.”

Storemanagersdag - Jeans Centre - kick-off organiseren - kick-off

WAT WIL DE STOREMANAGER?

De extra fun zat verwerkt in het gekozen en verder doorgevoerde thema: Western & Jeans. Van de uitnodiging, tot de rodeowedstrijd en van de dresscode, aangeklede ruimtes tot een workshop linedancen: overal werd het thema tot in detail doorgevoerd. Marijke voegt toe: “Bij het samenstellen van het inhoudelijke programma kijken we naar de wensen van onze Storemanagers. De collectiepresentatie staat altijd bovenaan. Daarnaast willen zij helemaal up-to-date zijn van alles wat het komende seizoen gaat gebeuren. Denk hierbij aan marketingcampagnes en nieuwe systemen. Uiteindelijk kwamen we uit op vier sessies: een over denim, de collectiepresentatie, een workshop over persoonlijk leiderschap en onze area- en retailmanagers deden een brainstorm over het optimaliseren van Jeans Centre.”

kick-off organiseren - kick-off

BOOST JE TEAMSPIRIT

De kick-off geeft zowel de Storemanagers als het hoofdkantoor een enorme boost. “Voor Storemanagers is het ontzettend leuk om twee keer per jaar collega’s te ontmoeten van andere vestigingen. Ook gaan zij met een hoop informatie en inspiratie terug naar huis. Het is voor ons belangrijk dat zij het enthousiasme en de informatie overdragen aan het winkelteam. Zo sta je samen sterk! Daarom wordt het beeldmateriaal en alle inhoud van de presentaties later nog eens rondgestuurd.” Anderzijds haalt het hoofdkantoor tijdens de Storemanagersdag veel input op over wat er beter kan. Marijke voegt toe: “Hier kunnen we weer concreet mee aan de slag. Ook sturen we achteraf nog een evaluatie rond, zodat we weten hoe het evenement werd beoordeeld en wat verbeterpunten zijn voor de volgende editie.”

“De storemanagers en hun teams bepalen ons succes”

EINDOORDEEL

“Iedereen kreeg zo’n positieve boost van deze dag! Dat is niet in cijfers uit te drukken. Het gaat ook om het gevoel van saamhorigheid, trots en motivatie. In het algemeen denk ik dat kick-off evenementen belangrijk zijn voor bedrijven om met elkaar ‘blij’ te blijven. Zeker in een periode van crisis! Daar is geen ‘fun’ aan, maar met zo’n dag kun je de teamspirit erin houden en deze ook flink boosten.”

Storemanagersdag - Jeans Centre - Kick-off

Delen: