Blog 21/12

Sybren Ophof: “Entertainment mag best schuren”

Niemand zal ontkennen dat entertainment een evenement maakt of kraakt. Des te uitdagender is het dus om vertier te vinden dat iedereen aanspreekt. Er wordt daarom in veel gevallen op safe gespeeld; steeds dezelfde steengoede band of die ene cabaretier van televisie. Dat kan anders, vindt onze commercieel directeur Sybren Ophof. “Het mag af en toe best een beetje schuren.”

Ophofs moeder gaf les op een basisschool in Deventer en liet de kinderen in de aanloop naar Pasen de Matthäus-Passion horen. Doodstil was de klas en het leven van één jongen veranderde voorgoed. Harry Piekema werd door 153 reclamespotjes bekend bij het grote publiek als Filiaalmanager van Albert Heijn en vult zijn dagen tegenwoordig met regiewerk en zijn eigen theatershow. Nog altijd speelt klassieke muziek een belangrijke rol in zijn leven.

strtfstvl promotiefestival - entertainment
strtfstvl promotiefestival

Schurend vertier

Dat effect kan vaker gecreëerd worden, aldus Sybren Ophof. “Het publiek van een bedrijfsfeest is niet homogeen; iedereen heeft een andere smaak. Dat maakt het lastig om te kiezen, of juist heel eenvoudig.” Hij is ervan overtuigd dat we uit onze comfort zone gehaald moeten worden om écht geïnspireerd te raken. “Dat een optreden soms schuurt, is volgens hem alleen maar goed. “Vreemde momenten blijven je vaak het langste bij. Ze zetten je aan het denken en brengen je op nieuwe ideeën.”

Meer cultuur

Als eerste stap naar meer cultureel entertainment vindt bij DeFabrique al twee jaar het STRTfestival plaats. Onlangs werd de Perserij omgetoverd tot dansvloer voor 250 basisschoolkinderen. En ideeën voor culturele bijdragen tijdens evenementen heeft Ophof ook genoeg. > bekijk hier zijn vier suggesties!

dansen in DeFabrique - entertainment
250 achtste groepers dansen in DeFabrique
Delen: