Direct telefonisch contact+31 (0)30 240 40 30

Livestream

Duitslanddag

  • 1000 Nederlandse ondernemers
  • 3 livestreamstudio's
  • 58 sprekers
  • 1 digitale beursvloer
  • 38 on demand video’s

Van live, hybride naar online

De eerste digitale editie van de Duitslanddag zit erop! Organisator Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) merkte dat hun leden ondanks de coronacrisis nog steeds behoefte hadden aan informatie over zakendoen in Duitsland. Daarom werd het draaiboek meerdere keren omgegooid: van live, hybride, naar uiteindelijk een volledige online editie. Waarom al die moeite? “Voor zowel onze partners als leden is het interessant om kennis te delen. Plus we laten graag zien dat het ook anders kan”, vertelt Kiona (Afdelingsmanager Leden & Events DNHK).

OVER DUITSLANDDAG

Duitslanddag is dé dag over zakendoen in Duitsland. Vanuit het netwerk van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) wordt Nederlandse ondernemers tijdens dit tweejaarlijkse evenement een breed spectrum aan informatie geboden.

3 studio’s. 3 werelden.

Aan kennis geen gebrek. Deelnemers konden de hele dag via een online platform discussies, infosessies en workshops volgen over de meest uiteenlopende onderwerpen: van mobiliteit, naar recyclen tot Ihealth. Ook waren er verdiepende sessies over relevante onderwerpen. Tot slot deelden ondernemingen als Picnic, Dopper, Seepje en Oil&Vinegar hun ervaringen over zakendoen in Duitsland en vertelden ze waar ze tegenaan liepen. Om online bezoekers toch het gevoel van de industriële locatie mee te geven werd er gekozen voor drie verschillende livestreamstudio’s met elk hun eigen lichtplan, aankleding en achtergrond. Kijkers hadden zo toch het gevoel dat ze van ruimte verplaatsten. 

Wij hebben vooraf ook getwijfeld. Je moet het originele plan echt durven loslaten en vooral partners om je heen verzamelen die dit vaker doen. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden! Alleen soms de touwtjes wat meer laten vieren, hoe eng dat ook is. We zijn heel blij met de manier waarop DeFabrique heeft meegedacht.
Kiona Jansen (Afdelingsmanager Leden & Events Duits-Nederlandse Handelskamer)
Kiona Jansen (Afdelingsmanager Leden & Events Duits-Nederlandse Handelskamer)

Meer informatie over dit evenement of zelf een evenement organiseren?

Neem contact met ons op

Sessies terugkijken

Spontaan netwerken is lastiger in een online setting. Wel konden kijkers na sessies met de sprekers chatten en ook de beursvloer was gedigitaliseerd. De hele dag kon je door de beursvloer klikken en met standhouders contact leggen. Wat mooi is aan deze digitale editie: alle sessies zijn opgenomen en inmiddels on-demand terug te kijken via de kanalen van de Duitslanddag, ook de standhouders zijn nog steeds online terug te vinden. Niet alleen prettig voor bezoekers, maar ook aantrekkelijk voor partners en sprekers. Het interview met de organisatie lezen? Lees verder >

Duitslanddag - Perserij - Congres
Duitslanddag
Esmee Veldman
Marleen van der Hoek
Martin Bogaerds