Direct telefonisch contact+31 (0)30 240 40 30

Congres

INretail

  • 1 Predicaat Koninklijk
  • 850 glazen prosecco
  • 163 m2 gele loper
  • 850 taartpunten
  • 100 jaar groei

100-jarig jubileum

Aantrekkelijke retail in Nederland. Dat is waar INretail zich hard voor maakt. Tijdens het jaarlijkse ledenevent werden retailers uit de mode-, wonen-, schoenen-, en sportbranche uitgenodigd voor een inspirerende en feestelijke dag. INretail stond met het thema Reflection stil bij de betekenisvolle rol van de retail in onze maatschappij. Samen met de achterban werd de magische leeftijd van 100 jaar gevierd en ontving INretail als klap op de vuurpijl zelfs het predicaat Koninklijk!

OVER INRETAIL

INretail is de brancheorganisatie voor de retail non-food. Namens 13.000 winkels knokken ze voor een sterke winkeleconomie. Zij kennen de markt, geven inzicht in cijfers en trend en adviseren in diverse ondernemerskwesties. Al 100 jaar helpt INretail ondernemers vooruit. “INretail maakt ondernemen makkelijker.”

INTERACTIEF VOORPROGRAMMA

Een zonnige, gele loper doorkruiste elke locatie van DeFabrique. Retailers volgden in groepen van 60 tot 100 personen het voorprogramma waarin de waardevolle betekenis van het ondernemerschap centraal stond. Van een presentatie over de waardevolle connectie met de klant, een ‘spreekbeurt’ over blije medewerkers tot aan een nagebootste customer journey waar gasten letterlijk langs verschillende ‘touchpoints’ liepen en met elkaar brainstormde over de vraag: “hoe creëer je in elke stap een onvergetelijke ervaring voor de klant?”

Als je de volgende dag overladen wordt met persoonlijke berichtjes van je leden, dan weet je: dit was een succes! En dat succes hebben we samen met het team van DeFabrique neergezet. Zowel in aanloop naar het event, als op de dag zelf was de samenwerking heel prettig. De expertise, pro-actieve houding en flexibiliteit is precies wat je wil als je zo’n groot event organiseert.
Noor Wever (Communicatie adviseur INretail)
Noor Wever (Communicatie adviseur INretail)

Meer informatie over dit evenement of zelf een evenement organiseren?

Neem contact met ons op

RETAIL = MEANINGFUL

Na een interactieve en beweeglijke start opende het middagprogramma in de Copraloods met een indrukwekkende film op een scherm dat de hele achterwand bekleedde. Dagvoorzitter Harm Edens heette de gasten welkom bij Reflection: een middag die in het teken stond van ervaringen en succesverhalen delen. Zo vertelde de Country Director Benelux van Rituals alles over de manier waarop zij klantbeleving creëren en van medewerkers ambassadeurs maken. Ook vanuit andere hoeken werden verhalen gedeeld. Toon Gerbrands – directeur PSV – deelde vanuit zijn vak inspiratie. Na een stevige lunch opende het tweede deel van het middagprogramma met een gesprek tussen drie mkb-ondernemers over hun visie op het ondernemerschap. Harm vroeg Joris Beckers, mede-oprichter van Picnic, het hemd van het lijf. En alsof dat nog niet genoeg was, betrad de loco-commissaris van de Koning van de provincie Utrecht het podium om het Predicaat Koninklijk uit te reiken. De onderscheiding symboliseert respect, waardering en vertrouwen van de koning tegenover INretail. Wauw! Dat vraagt om taart, prosecco en confetti. Op naar de volgende eeuw!

INretail
INretail
INretail
INretail
INretail
INretail
Monique Koot
Tiny Dijkstra
Martin Bogaerds