Primera had voor de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering een duidelijk doel voor ogen: leden moeten als een bruistablet – vol energie – het evenement verlaten. Hun leden zijn zelfstandige ondernemers met een Primerawinkel. Samen met eventbureau PPeople bedacht de winkelketen een inspirerend programma om leden op de hoogte te stellen van de laatste ontwikkelingen, huidige stand van zaken en om vooruit te blikken. Ook leveranciers toonden hun nieuwste producten en presentatiematerialen. Het thema ‘Merk in Uitvoering’ liep als een rode draad door het geheel en bracht een gezonde dosis fun in het congres.
Primera maakt elk moment bijzonder en dat begint al bij binnenkomst. Om het jaarthema kracht bij te zetten liepen leden bij aankomst door de Kalverstraat. Deze was veranderd in een heuse bouwplaats inclusief omleidings- en plaatsnaamborden, bouwhekken, oranje pionnen, afzetlint en een bouwsteiger. Via het industriële decor bereikten gasten de Algemene Ledenvergadering. Tenminste, bijna dan! Er stond nog één tussenstop op de merk-in-uitvoering-bouwplaats: een bouwsteigeract met enkel vrouwen. Zij maakten grappige opmerkingen en riepen mannen na. Deze onverwachte situatie met omgekeerde rollen zorgde voor een fris begin van de dag.
Deze jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van Primera, dit keer met aansluitend een Inspiratieboulevard, is super goed geslaagd en gaat de boeken in als “beste editie tot nog toe”. Het thema ''Merk in uitvoering'' kwam goed tot z’n recht in DeFabrique en de samenwerking tussen alle partijen liep soepel. Heel fijn hoe de mensen van DeFabrique meedenken en betrokken zijn bij het eindresultaat!
Na een gezamenlijke sessie opende de Inspiratieboulevard haar deuren. Meer dan 40 verschillende leveranciers toonden in industriële stands hun producten aan leden. Kreeg je trek van al die inspiratie? Dan kon je terecht bij Keukentjes DeFabrique die tussen de stands stonden. Ook kregen gasten een hoorntje waarmee ze bij de Voederfabrique hun favoriete ijsje konden bestellen. ‘s Middags werden er verschillende korte workshops gegeven. Een talentscout verleidde gasten tot een auditie voor een rol in de Primera-campagne. In de auditiekeet werden zij bijgestaan door Frank en Rogier van ‘Paleis voor een Prikkie’, dit zorgde voor grappige momenten. Ook kon je bijvoorbeeld een workshop ‘uitpakken met inpakken’ volgen, Rico Verhoeven uitdagen voor een staredown of deelnemen aan een complimentenworkshop. Ook was er een speciale Primerazone waar gasten terecht konden voor een kopje koffie en een goed gesprek. Aan het eind van de dag verlieten gasten als echte bruistabletten het evenement. Inclusief goodiebag natuurlijk: een emmer vol leuks. Waarom een emmer? Primera moest natuurlijk wel in de bouwplaatsstijl blijven!
Fotografie door: Levin de Boer