Hybride evenementen zijn hot! Het eventtype bestaat al langer, maar is door de komst van het coronavirus in een stroomversnelling gekomen. Ben je nog niet zo bekend met dit begrip? Don’t worry! Deze blog leert je alles over hybride evenementen en hun toegevoegde waarde.
Een hybride evenement is een combinatie tussen een off- en online evenement. Zowel het fysieke als online publiek neemt op hetzelfde moment dezelfde inhoud en beleving tot zich, maar wel vanaf verschillende locaties. Een hybride evenement focust op interactie en gaat hiermee verder dan een livestream. Tijdens livestreams gaat het om het zenden van informatie, terwijl de kracht van hybride evenementen ligt bij het vergroten van bereik en betrokkenheid met je publiek.
Niet alleen tijdens de 1,5-meter-samenleving, maar ook ver daarna zullen hybride evenementen het verschil maken in je communicatiestrategie. Waarom? Interactie, een van de belangrijkste elementen van een live moment, is ook online mogelijk. Het overbrengen van je boodschap is niet meer plaatsgebonden. Door te denken buiten de grenzen van de locatie bereik je een groter publiek. Ook kun je alles opnemen waardoor je deze content nog maandenlang kunt inzetten.
Dat kan!
Je publiek zit niet alleen meer in de zaal, maar ook in andere ruimtes op locatie en online. Hiermee verandert ook het verdienmodel van je evenement: niet meer alleen focus op de kaartverkoop, maar ook op bijvoorbeeld advertenties, gesponsorde content en het achteraf hergebruiken van opgenomen content. Return on Investment is eigenlijk pas het begin, want wat dacht je van betrokkenheid? Hoe meer mensen zich betrokken voelen bij je boodschap, hoe sneller het doel van je evenement wordt bereikt en je bouwt aan blijvende, positieve associaties met je bedrijf.
Om je bezoekers zowel on- als offline te blijven prikkelen maak je gebruik van een paar vuistregels:
Wil je een hybride evenement organiseren? We zitten boordevol ideeën en denken graag met je mee.
Mail met Esmee