Onze website maakt gebruik van cookies.
Livestreamen is niet nieuw. Toch wordt het, ondanks alle voordelen, nog niet vaak gebruikt bij zakelijke evenementen. Livestreamen maakt het mogelijk om in contact te blijven met je belangrijkste partners of klanten. En dat is nog niet alles…
Onze AV-leverancier Bijman Audiovisueel schreef onlangs een artikel over livestreamen. Laat je overtuigen en lees hier 10 redenen om te gaan livestreamen tijdens zakelijke evenementen:
1. Meer deelnemers voor jouw event
Livestreaming trekt meer bezoekers naar je evenementenlocatie. Zij verwachten meer kennis te vergaren en meer leerzame ervaringen op te doen bij een fysiek event dat livestreaming biedt.
2. Bezoekersaantal stijgt per jaar
Naar verwachting zal het bezoekersaantal voor een event mét livestreaming tot bijna 30% toenemen, vergeleken met een fysiek evenement zónder livestreaming.
3. ‘Get together, right here, right now’
Livestreaming brengt mensen vanuit afgelegen of op internationale locaties bij elkaar. Langdurige reistijden en hoge reiskosten kun je schrappen uit je marketing- /communicatiebegroting.
4. Besparing van geld én tijd
Livestreaming bespaart geld doordat mensen virtueel bij elkaar zijn, en tijd doordat jouw bezoekers hun kostbare tijd goed besteden.
5. Verhoging van user experience
Livestreaming verhoogt het aantal mensen dat jouw evenement ervaart. Dus zijn er na afloop ook méér ervaringen om te delen.
6. ‘Slapende’ leden wakker schudden
Livestreaming is een geweldig hulpmiddel om de slapende leden (leden die nog niet eerder een fysiek event hebben bezocht) binnen jouw organisatie te activeren: je kunt tot 50% meer betrokkenheid bereiken.
7. Olievlek-werking
Livestreaming creëert een virtuele gemeenschap van deelnemers die op de Live Streaming kunnen reageren en die met elkaar kunnen netwerken. Op lange termijn zou je dit zelfs kunnen laten uitmonden in een spin-off van je bedrijf of event.
8. ‘Gelukkig hebben we de beelden nog.’
Livestreaming voorziet je van opnames die zowel waardevol zijn voor jou en de aanwezigen als voor degenen die het evenement hebben gemist.
9. Verhoging van inkomsten
Door gebruik te maken van livestreaming tijdens je evenement bied je sponsoren een podium dat de kosten van je evenement (deels) kan dekken of zelfs winst kan generen.
10. Waardevolle content
Livestreaming levert waardevolle informatie op. Medewerkers, klanten en opdrachtgevers hebben namelijk de mogelijkheid om direct (inhoudelijke!) feedback te geven op de livestream via chat, polls en diverse social media.
Bron: Artikel EventBranche.nl
Kick-offs zijn het perfecte moment om teams een boost te geven en alle neuzen dezelfde…
Wat eten we vanavond? Die vraag horen we regelmatig. Maar: “Wat eten we volgend jaar?”,…
Een tweede leven. Of misschien wel een derde, vierde of vijfde. In DeFabrique vind je…
Tijdens een locatiebezoek op maat tonen we de mogelijkheden van ons historische pand. Wil je liever zelf de karakteristieke ruimtes ontdekken? Bekijk dan het locatie-overzicht!