Onze website maakt gebruik van cookies.
De evenementenbranche komt weer ‘Back to Live’. Hoewel wij de voorkeur geven aan fysieke evenementen zijn de mogelijkheden om online impact te maken de afgelopen maanden in een stroomversnelling gekomen. Handig voor als face-to-facemeetings nog niet mogelijk zijn, zowel nu als in de toekomst. Hieronder vind je 5 voordelen van het organiseren van online evenementen.
Tijdens een fysiek evenement heb je altijd te maken met een maximaal aantal bezoekers per ruimte. Online geldt dat limiet niet, je bereik is eindeloos. Tijdens online evenementen kun je een grotere groep mensen aanspreken dan je normaal zou doen en ze vanwege het laagdrempelige karakter over de streep trekken om deel te nemen. Met één druk op de knop kunnen zij vanaf hun eigen werkplek meedoen en bereik jij meer mensen met je boodschap.
Tijdens een online evenement zijn de kosten per bezoeker veel lager dan tijdens een fysiek evenement. Je hoeft niet te investeren in een megagrote locatie, verwarming, airco, catering en ander fysiek comfort voor gasten. Ook kun je het verdienmodel anders inrichten waardoor je niet alleen meer afhankelijk bent van de kaartverkoop, maar ook kan werken met advertenties, gesponsorde content en het hergebruik hiervan. Voor partners is het een aantrekkelijke deal om te weten dat ze tijdens prime-time vermeld worden en zo zeker gezien worden door bezoekers.
Stiekem weten we het wel: online evenementen zijn beter voor het milieu dan fysieke evenementen. Je verkleint CO2-uitstoot doordat gasten niet hoeven te reizen en vermindert onder andere (plastic)afval en voedselverspilling.
Lees verder:
Online evenement organiseren bij DeFabrique
Wat zijn hybride evenementen?
9 stappen om een digitaal evenement te organiseren
De meest gewenste spreker is misschien niet altijd het meest haalbaar. Drukke agenda’s of afstand kunnen voor problemen zorgen. Tijdens een online evenement neem je deze barrières weg doordat sprekers vanuit huis kunnen inbellen. Dat geeft jou de mogelijkheid om unieke en impactvolle sprekers toe te voegen aan het programma. Organisaties als Sprekershuys kunnen in een handomdraai de juiste sprekers voor je vinden.
Meten is weten! Online evenementen zijn bij uitstek geschikt om data te verzamelen. Als je deze vervolgens op de juiste manier verwerkt en gebruikt weet je binnen een handomdraai of doelstellingen behaald zijn, wat het gedrag was van je bezoekers en wat je de volgende keer kunt verbeteren. Technologie is klaar voor digitale evenementen!
Wil je een evenement organiseren? In welke vorm dan ook: laten we samen sparren! Samen op weg naar een impactvol evenement voor jouw stakeholders.
Mail met Esmee
Kick-offs zijn het perfecte moment om teams een boost te geven en alle neuzen dezelfde…
Wat eten we vanavond? Die vraag horen we regelmatig. Maar: “Wat eten we volgend jaar?”,…
Een tweede leven. Of misschien wel een derde, vierde of vijfde. In DeFabrique vind je…
Tijdens een locatiebezoek op maat tonen we de mogelijkheden van ons historische pand. Wil je liever zelf de karakteristieke ruimtes ontdekken? Bekijk dan het locatie-overzicht!