Dat social media van enorme toegevoegde waarde voor events en live communicatie zijn, daar hoeven we het niet meer over te hebben. Wel wat er in de toekomst nog meer mogelijk zal zijn. Mark Zuckerberg van Facebook heeft een heldere toekomstvisie: augmented reality platform en social VR contact.
Bij Facebook gaan ze daarmee vol de strijd aan met platforms als Snapchat, die enorm populair zijn bij de volgende generatie. En terwijl Facebook de focus niet verliest op virtual reality en daar met Facebook Spaces de VR mixt met sociale contacten, lijkt hen focus toch vooral bij augmented reality te liggen. In onderstaande video een klein voorschot van wat daar allemaal mee mogelijk is.
Engadget vatte hierin de belangrijkste onthullingen samen die gepresenteerd werden tijdens de Facebook conference.
En aan welke toepassingen zouden wij kunnen denken in de evenementenbranche? Denk aan VR ontmoetingen tussen gasten en sprekers in Facebook Spaces, het visualiseren van inrichtingsmogelijkheden en een enorm originele uitnodiging dankzij de augmented reality mogelijkheden.
Gebaseerd op het artikel van EventBranche.nl