15 finalisten in vier categorieën streden op vrijdagmiddag 2 februari in DeFabrique om de Gouden Giraffe Event Awards. Tijdens de Learn From The Best pitches gaven zij de jury en 350 andere eventprofessionals een kijkje in eigen keuken. Onder de streep telt één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende bedrijf? Na een revolutionair diner was het tijd voor de awardshow. Deze evenementen gingen er met een Gouden Giraffe vandoor:
Congressen
De categorie congressen was dit jaar zeer sterk. Organisator Eventbranche: ‘deze cases sluiten perfect aan bij wat wij willen uitdragen met #JointheLIVErevolution. In de ijzersterke poel kwam ZAAM als winnaar uit de bus. Het congres was bedoeld om medewerkers te bedanken, maar de impact werd veel groter dan dat… Lees meer >
Interne Events
The C&A Future Challenge is uitgeroepen tot hét Interne Event van Nederland. Tijdens het evenement werden de rollen omgedraaid en kregen medewerkers de kans om mee te denken over de toekomst van de winkelketen. Inmiddels is 20 procent van ideeën van enthousiaste medewerkers al geïmplementeerd. Zo is de missie van C&A ‘Bring out the best in us’ voor een groot deel volbracht, want de Gouden Giraffe is de kroon op het werk. Lees meer >
Relatie Events
In deze categorie draait het om het versterken van de band met externe relaties. Tijdens de Gouden Giraffe Event Awards draait het om impact en KuiperCompagnons is hier het allerbeste voorbeeld van. Het event trok een bedrijf dat het lastig had in één keer uit de problemen. Lees meer >
Brand Events
Bloedstollend spannend: McDonalds, Magnum en Het Rijksmuseum streden tegen elkaar in de laatste categorie. McDonalds imponeerde de jury met het concept Good Times Island. Het idee om een tropisch eiland naar ons koude kikkerlandje te halen maakte indruk, maar ook de cijfers logen er niet om. Wist je bijvoorbeeld dat 96 procent van de Nederlanders bereikt is met deze campagne? Lees meer >
Dubbel beloond!
Was je als event niet in de prijzen gevallen? Niet getreurd, want het publiek kon van tevoren hun stem uitbrengen op het meest creatieve en innovatieve evenement. De creativiteit van McDonalds werd dubbel beloond met nog een Gouden Giraffe. Coca-Cola ging er met de innovatie publieksprijs vandoor.
Blijf op de hoogte van alle ins en outs:Mis niks van de Gouden Giraffe!
Het laatste Gouden Giraffe nieuws