In de nacht van 25 op 26 augustus kleurt de buitenkant van DeFabrique rood. Tijdens deze Night of Live vragen we samen met branchegenoten aandacht voor de situatie in de evenementenbranche, uiten we de liefde voor ons vak en steken we elkaar een hart onder de riem.
“Deze campagne is niet bedoeld als protest, maar juist als steunbetuiging voor de evenementenbranche waar we zo ontzettend veel van houden”, vertelt initiatiefnemer en eigenaar van Venue Marketing Stijn Oude Vrielink. “Evenementen vormen de voedingsbodem van alle ontmoetingen die plaatsvinden in Nederland. We willen met Night of Live de Overheid alarmeren, maar ook aan Nederlanders laten zien waarom de evenementenbranche zo belangrijk is voor Nederland en de economie.”
Afgelopen juni vond er een soortgelijk initiatief plaats in Duitsland. Met een eindstand van 7.700 deelnemende locaties, een half miljoen kijkers en veel aandacht vanuit de Duitse media, werd Stijn over de streep getrokken hetzelfde in Nederland te doen. Door heel Nederland wordt het rode licht ontstoken om aandacht te vragen voor de op dit moment fragile branche. En daar doen wij vanuit DeFabrique graag aan mee!
Van evenementenlocaties, hotels, event organisatoren, musea, festivalorganisatoren, cateraars, licht- en geluidsbedrijven, entertainment en interieur- en decoratie-experts: iedereen kan meedoen! Heb je geen locatie of gebouw maar wil je de branche wel steunen? Dan kun je je hier aanmelden.