Onze website maakt gebruik van cookies.
Interne evenementen verdienen aandacht. Het houden hiervan betekent namelijk niet automatisch dat deze ook succesvol zijn. Uit onderzoek van Event Manager Blog blijkt dat vrijwel de helft van een team interne bijeenkomsten ziet als tijdverspilling. Dat kan anders! Want: als je ze goed plant, zijn ze enorm waardevol. Dit zijn de drie redenen om een evenement in te zetten voor teambuilding.
Live-momenten zijn geschikt om nieuwe contacten te leggen en om relaties te versterken. Wist je bijvoorbeeld dat 75 procent van je werknemers vindt dat een feest bijdraagt aan betere werkprestaties? In een ongedwongen sfeer leer je collega’s beter kennen. Ook wordt er in bepaalde sectoren gekampt met chronische personeelstekorten en staan HR-afdelingen voor de uitdaging om werknemers aan te trekken en belangrijker nog: vast te houden. Live-momenten kunnen hier flink bijdragen aan het vergroten van betrokkenheid, motivatie en loyaliteit. Daarnaast is een evenement inzetten voor teambuilding belangrijk om na de corona-crisis samen naar de toekomst te kunnen kijken.
Reden twee om een intern evenement te organiseren: het brengt de boodschap van het hoofd naar het hart. Vertel niet alleen waar je merk of bedrijf voor staat, maar laat het collega’s vooral ervaren. Neem hen tijdens het evenement mee in een beleving. Wat je wil vertellen is afhankelijk van het overkoepelende doel.
Afhankelijk van het doel zijn interne evenementen waardevol om samen te leren en ontwikkelen. Je geeft collega’s een stem waardoor ze zich meer verbonden voelen met en gehoord voelen door de organisatie. Samen kun je innoveren en inspiratie uit de hoofden werkbaar maken op papier. Een brainstorm is hier uiteraard een voorbeeld van. Je kan het ook groter aanpakken met bijvoorbeeld een Hackathon. In een vast tijdsbestek (8, 24 of 48 uur) werken collega’s intensief samen om een probleem op te lossen. Er rollen innovatieve ideeën uit deze pressure cooker. En ken je Unconference al? Dit eventtype draait om bewegings- en keuzevrijheid voor deelnemers. Het vraagstuk of onderwerp wordt toegelicht en daarna zijn je collega’s aan zet. Zij dragen onderwerpen en vragen aan voor sessies. Zo stimuleer je proactieve houding bij medewerkers en kunnen ze van elkaar leren.
Gratis whitepaper: ‘Interne evenementen organiseren’
Ook benieuwd hoe je met live-momenten teams bouwt, bindt en behoudt? Ik help je op weg! – Event Specialist Esmee Veldman.
"*" geeft vereiste velden aan
Kick-offs zijn het perfecte moment om teams een boost te geven en alle neuzen dezelfde…
Wat eten we vanavond? Die vraag horen we regelmatig. Maar: “Wat eten we volgend jaar?”,…
Een tweede leven. Of misschien wel een derde, vierde of vijfde. In DeFabrique vind je…
Tijdens een locatiebezoek op maat tonen we de mogelijkheden van ons historische pand. Wil je liever zelf de karakteristieke ruimtes ontdekken? Bekijk dan het locatie-overzicht!