Nieuws 06/04

DeFabrique gaat offline

De eventbranche innoveert op volle toeren; communiceren via beacons, een breder publiek betrekken door livestreaming en altijd online met razendsnel wifi. We kunnen ons haast niet voorstellen hoe het is om niet ‘connected’ te zijn en toch… is dat misschien wel wat we het liefste willen. Of nodig hebben. Evenementenlocatie DeFabrique in Utrecht geeft tegengas en biedt haar gasten een plek om offline te gaan.

“We zijn idioot verslaafd aan ons mobieltje en verstoren zelfs gesprekken om even snel iets op te zoeken,” constateert Sybren Ophof, commercieel directeur van evenementenlocatie DeFabrique. “Je hoort een piepje en bent al afgeleid. En dat terwijl de beste ideeën, gesprekken en verbindingen pas tot stand komen als je een bepaalde ruimte ervaart.”

Even geen ratrace
Daarom creëerde hij de Ruimte voor Ruimte; een rustig gelegen, sfeervolle plek waar je je even kunt terugtrekken. “Laat de ratrace even voor wat hij is en ontdek nieuwe kanten aan jezelf,” nodigt Ophof zijn gasten uit. Je kunt je mobiel rustig wegleggen, want wifi is er niet beschikbaar.

DeFabrique gaat offline

Vier guilty pleasures
Voor de inrichting van de ruimte liet hij zich inspireren door vier guilty pleasures; activiteiten die je als volwassenen graag zou willen, maar eigenlijk nooit (meer) doet. Zo kun je aan een authentieke lessenaar gaan kleuren, bladeren door fijne tijdschriften in een relaxte hangstoel, klassieke muziek luisteren in een Chesterfield of lekker zwieren op een schommel met lange touwen.

DeFabrique gaat offline

Offline, the new luxury
Ophof staat niet alleen in zijn wens om af en toe even offline te gaan. Hij ziet een nieuwe stroming ontstaan die ‘offline zijn’ als de nieuwe luxe beschouwt. Zo is begin dit jaar de Nokia 3310 opnieuw uitgebracht. DeFabrique is klaar om de ‘nieuwe mens’ te ontvangen. “Voor alle gasten die zich even onder willen dompelen in rust en nostalgie bieden we Ruimte voor Ruimte. En net zoals de Nokia 3310 – zonder internet.”

DeFabrique gaat offline

Delen: