+31 (0)30 240 40 30
Nieuws 01/12

KLIK is de nieuwe ‘like’

Mensen dichter bij elkaar brengen en voorzien van informatie waar ze echt op zitten te wachten; dat doet KLIK. Deze awardwinnende wearable uit Canada werd tijdens de Accenture Innovation Awards (AIA) in DeFabrique getest door ruim 2000 bezoekers.

Gedurende dé innovatiebeurs van het jaar werden slechts een aantal van de vele mogelijkheden van KLIK uitgeprobeerd. De op Bluetooth Low Energy (BLE) werkende techniek registreerde niet alleen hoe lang en in welke sessies de bezoekers zich bevonden, maar bood ook de mogelijkheid tot het ‘liken’ van sprekers en sessies. 

Waardevolle inzichten

Die traceerbare bezoekers leveren een evenementorganisator en standhouders waardevolle inzichten op. Zo kon Accenture zien welke programma-onderdelen goed werden bezocht en beoordeeld, welke connecties er werden gelegd en hoe druk het was bij de registratiebalie. Op basis van de vergaarde informatie kon Accenture de deelnemers na afloop van het evenement gericht follow-ups sturen; hoge open- en clickrates gegarandeerd!

Gebruiker optimaal betrokken

Tegelijkertijd kregen de bezoekers al snel lol in het verzamelen van kennis en het leggen van contacten met een enkele klik. Dat de bezoeker zelf op een knop moet drukken is een waardevolle toevoeging op reeds bestaande technologie, omdat het de gebruiker optimaal activeert. Met een simpele klik op de knop wissel je bijvoorbeeld supersnel je digitale visitekaartje uit. Ook kunnen de naambadges tijdens een programma-onderdeel in een bepaalde kleur gaan knipperen, zodat je in één oogopslag ziet welke achtergrond andere bezoekers hebben en je snel de juiste mensen kunt aanspreken.

Korte rijen

De techniek van KLIK is verborgen in een draagbare button, badge of armband. Tijdens AIA 2017 is gekozen voor de (naam)badge, omdat netwerken een belangrijk onderdeel was van het evenement. Doordat gasten zich vooraf konden registreren, duurde de gemiddelde activatie aan de balie slechts een halve minuut per bezoeker. De organisatie van de beurs was zeer tevreden over de korte rijen en kan op basis van de cijfers eenvoudig een forecast maken voor volgend jaar. 

Mensen verbinden

Waar technologie de neiging heeft om de interactie tussen mensen te verstoren, is het belangrijkste doel van KLIK om gebruikers juist in contact te brengen met elkaar. Doordat je met de wearable alle informatie verzamelt en je na afloop van het evenement een timeline met al je gemaakte connecties en ‘likes’ toegestuurd krijgt, kun je je telefoon in je zak houden. Zo maakt KLIK haar payoff ‘get back to real human connections’ waar.

Je evenement slimmer organiseren, je bezoekers beter betrekken en de successen zichtbaar maken. Dat kan dus eenvoudig met KLIK. Wil je er meer over weten? Kom eens langs, we vertellen je er graag over!

Delen: