Sinds een maand hangen er bij meerdere locatie-entrees LED-banners als vervanging voor de plastic variant. De vijf digitale banners elimineren een vierde van ons jaarlijkse single-use plastic.
Een warm welkom is altijd belangrijk. Om gasten op weg van de parkeerplaats naar de registratiebalie vast in de sfeer van het evenement te brengen, hingen er altijd al gepersonaliseerde welkomstbanners. “Eén nadeel: deze waren van plastic”, vertelt operationeel manager Melvin de Lange. “Vanaf begin 2019 focussen we ons als evenementenlocatie op het elimineren van single-use plastics. De LED-banners zijn een passende, duurzame investering die in één klap 25 procent van ons jaarlijkse plasticverbruik terugdringen.”
Melvin: “Voorheen resulteerde last-minute wijzigingen in het bannerontwerp direct in het afdrukken van een nieuwe banner. Zo kreeg je nog meer single-use plastics. Met de komst van de LED-banners voeren we met een druk op de knop wijzigingen door. Een leuke bijkomstigheid van deze digitale banners is dat opdrachtgevers bewegend beeld kunnen toevoegen. Hieronder zie je een voorbeeld van Mavim. Dan pak je écht meteen de aandacht van de gasten!”
Zo ondernemen wij voor de toekomst: