+31 (0)30 240 40 30

4 tips voor een heldere routing

Vlaggen, frames, stickers, vinyl tapijt… Er zijn honderden manieren om je gasten de juiste weg te wijzen tijdens een evenement. Waar moet je zeker aan denken? En hoe pak je die routing op een creatieve manier aan?

Daar hebben de event producers van DeFabrique wel antwoord op! Je signing finetunen; dat heet signtunen en doen we bij DeFabrique graag. We kennen onze locatie door en door, en met de verschillende kruip-door-sluip-door-mogelijkheden weten we ook waar je extra op moet letten. Per evenement wordt naar de looproute van de gasten gekeken en de signing aangepast. De belangrijkste tips en creatieve voorbeelden op een rijtje:

Tip 1: Bij twijfel, altijd doen

Kom je bij een trap of in een ruimte met drie deuren? Dit zijn punten waar je gasten kunnen gaan twijfelen over de juiste weg. Plaats hier dus een extra bord of banner om vragende gezichten te voorkomen. En vergeet op plattegronden in de locatie niet te vermelden waar je je als bezoeker op dat moment bevindt!

Heldere routing

Tip 2: Houd het simpel

De ruimtes in DeFabrique hebben mooie namen als Perserij en Copraloods en de subsessies zijn vaak genummerd of voorzien van leuke titels. Ons advies is echter: houd het simpel! Bezoekers scannen de omgeving en willen snel vinden wat ze zoeken. Gebruik onze nummers of geef de ruimtes verschillende kleuren op de plattegrond en signing om in die vraag te voorzien.

Heldere routing

Tip 3: Think big

Denk je dat je bord aan de grote kant is? Maak hem dan nog maar een maatje groter, want in de ruime loodsen van DeFabrique is een wegwijzer niet snel te groot. Een banner van 3 bij 4 meter in Loods 1,2 en 3 is zo gek nog niet. In de Micromengerij kun je met een bord van 1 bij 2 meter al uit de voeten.

Heldere routing

Tip 4: Varieer

Een plattegrond is praktisch en borden in de lucht geven overzicht. Maar niet iedereen leest! Dus varieer met verschillende vormen van signing. Denk aan een supersized smartphone met het programma en de plattegrond erop, printposters op informatiezuilen, beachvlaggen met opvallende kleuren per subsessie, schermen met digitale aanwijzingen, beacons in combinatie met een event-app, een gekleurde loper met afslagen, infographics en symbolen op cateringplekken en vergeet ook de gastvrije hostessen niet.

Creatieve voorbeelden

  • Tijdens de SPAR Voorjaarsbeurs lag de lat hoger afgelopen jaar. Dit uitte zich in een sportthema met een atletiekbaan als loper langs de verschillende stands en sessies.Heldere routing
  • De 1600 gasten van het KNGF hadden een vol programma op de Dag van de Fysiotherapeut. Zij vonden hun subsessies en het netwerkplein door middel van metersgrote banieren die vanaf het plafond naar beneden hingen.Heldere routing
  • Een goodiebag vullen tijdens het Dutch Tea Festival werd wel heel gemakkelijk door de roze bolletjes op de plattegrond te volgen.

 

Delen: