De beste wensen voor 2021! Het is tijd om vooruit te kijken, maar niet voordat we 2020 hebben afgesloten. Ondanks dat dit zacht gezegd niet ‘het leukste jaar ooit’ was, beleefden we ook bijzondere momenten en evenementen in DeFabrique. Die willen we graag met je delen.
B E D A N K T! Bedankt opdrachtgevers, (online) bezoekers, leveranciers, partners en medewerkers voor jullie veerkracht, doorzettingsvermogen, creativiteit en vertrouwen in deze onzekere tijden. We wensen branchegenoten veel frisse moed en inspiratie toe om door te pakken. Namens DeFabrique wensen we iedereen een gelukkig nieuwjaar toe!
Deze momenten gaven ons kippenvel:
We zouden het bijna vergeten, maar in februari was DeFabrique voor de derde keer op rij het decor voor indoor technofestival SOENDA. 5000 technoliefhebbers, 6 stages, 31 DJ’s & 1 industriële locatie. Het was weer een magische editie!
In april won DeFabrique de Nationale Meeting Award in de categorie XXL. Dit is een onafhankelijke prijs die sinds 2016 wordt uitgereikt aan meeting- en evenementenlocaties in Nederland die uitblinken in kwaliteit, gastervaring en ondernemerschap. “Tijdens de rondleiding merkten we dat de ruimtes zijn ingesteld op technisch complexe en zeer unieke producties die voor het team heel normaal lijken”, aldus de jury. Lees verder >
Tijdens de eerste lockdown stelden wij onze locatie beschikbaar voor Ruimte om te Raken. Het collectief is opgezet door een aantal mensen die werkzaam zijn binnen de wereld van cultuur en events en bij wie het werk door het coronavirus plotseling kwam stil te liggen. Hun doel? Verbinden op afstand! “Juist in een tijd waarin afstand houden van levensbelang is, is het belangrijk om verbinding te houden”. Tijdens Project Touchscreen traden artiesten als Typhoon en Iris Hond op voor exclusief, virtueel publiek van 50 personen. Zij stonden via een ipad in verbinding met de artiest en andersom. Het concept werd later herhaald met sprekers tijdens #hearts2connect. Lees verder >
De aanleiding was verdrietig, maar de uitvoer bijzonder! 7 dagen lang, 10 uur per dag werd er vanuit DeFabrique gelivestreamd om aandacht te vragen voor het belang van de culturele sector tijdens de ketendemonstratie Cultuur in Actie! Bekend en onbekend Nederland kwam langs om te vertellen over het belang van cultuur en belangrijker: om namens hun achterban te tekenen. Van brandweerman Sam naar Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Ingrid van Engelshoven en van Simone Kleinsma tot Jeugdtheaterhuis Zuid-Holland: allemaal tekenden ze het voor hetzelfde doel. Het resultaat? 620.387 deelnemers. Lees verder >
Na de zomer was er weer reuring op locatie! Tijdens de NIMA Marketing Week ontvingen we drie dagen lang gasten zowel fysiek als online in DeFabrique. Het jaarlijkse feestje voor en door marketeers ging dit jaar door in hybride vorm. Online kon je 36 sessies bijwonen en om fysiek aanwezige bezoekers zoveel mogelijk ruimte te bieden in DeFabrique werd het evenement verspreid over zes dagdelen. Lees verder >
Natuurlijk gebeurde er nog veel meer gaafs! Bekijk onze cases voor meer inspiratie. We gaan er weer voor! Be positive, test negative.