Blog 18/01

Vooruitkijken met Sybren Ophof

Het afgelopen jaar is voorbijgevlogen en met meer evenementen dan ooit gaat 2018 als een bewogen jaar de boeken in. In ‘Vooruitkijken met’ gaan we in gesprek met medewerkers van DeFabrique. Aan de hand van 2018, kijken we samen vooruit naar 2019. Degene die het spits mag afbijten? Sybren Ophof, commercieel directeur van DeFabrique.

Over Sybren


Sybren Ophof (45) begon in het jaar 2000 bij de Kartfabrique toen het alleen nog bestond uit de kartbaan, een bar en de receptie. Na anderhalf jaar heeft hij DeFabrique Evenementenlocatie opgezet. Sybren is dus een echte routinier binnen DeFabrique! Horeca zit in zijn bloed en in zijn vrije tijd gaat hij dan ook graag uit eten. “Wij doen ongelofelijk veel met eten bij DeFabrique en ik laat mij graag inspireren!”

Welke dag uit 2018 springt er voor jou uit?

“Voor mij steekt er niet maar één dag bovenuit. Soms vertrek ik ‘s avonds terwijl er nog een evenement gaande is in bijvoorbeeld de Copraloods. De volgende ochtend heeft de ruimte alweer een compleet andere setting. De uitvoer is zo’n belangrijk gedeelte van ons proces. Dat vond ik hét succes van dit seizoen. Maar ik heb afgelopen jaar niet alleen genoten van de evenementen. Ook ons eten is afgelopen jaar kwalitatief verbeterd. Het is niet alleen voedzaam maar ook echt heel erg lekker, daar ben ik trots op!”

Welk event van 2018 zou jij een-op-een herhalen in 2019?

“Er is altijd ruimte voor verbeteringen en ik daag mijzelf in 2019 graag uit. Ik wil het slechtste evenement van 2018, het beste van 2019 maken. Zelfs evenementen die jaarlijks terugkomen kunnen namelijk beter. Zo hebben we KPMG al tig keer in huis gehad en Loods 6 al die keren op dezelfde manier ingedeeld. Tot een van onze event producers ineens met een idee kwam waardoor we veel meer mensen kwijt konden. Dan denk je: waarom heb ik daar jaren geleden niet aan gedacht?!”

Naar welk evenement van 2019 kijk je het meest uit?

“Ik heb stiekem heel veel zin in Soenda. Ik vind de muziek heel goed. Je kijkt altijd het meest uit naar evenementen die je het minst doet, die zijn spannend. Daarnaast is dan het hele terrein in gebruik, daar kijk ik ook naar uit!”

Publieksevenementen DeFabrique - SOENDA Indoor

Wat is jouw droomevenement voor 2019?

“Een bedrijfsevenement met 4500 bezoekers in de mooi-weer-periode. Dan gebruiken we de straten van DeFabrique als catering en alle ruimtes als theater. Alsof je naar de Parade gaat: buiten wat drinken en binnen shows en spektakel!”

Delen: